Pravidla ochrany soukromí

Provozovatel e-shopu Pavel Chýle se sídlem na adrese Podsadová 1179, 264 01 Sedlčany, Česká republika, IČO: 09560670 zpracovává osobní údaje poskytnuté kupujícím za účelem plnění a dodatečného potvrzení obchodních podmínek, za účelem zpracování elektronické objednávky, realizace dodávky, vyřízení reklamací, zasílání obchodních sdělení, zúčtování plateb a nezbytné komunikaci mezi smluvními stranami..

Základní ustanovení

1. Správcem osobních údajů je Pavel Chýle se sídlem na adrese Podsadová 1179, 264 01 Sedlčany, Česká republika, IČO 09560670 (dále jen "správce");

2. Kontaktní údaje správce jsou: 
E-mail: info@retrotechna.cz (dále jen "kontaktní e-mail")
Telefon: +420 739 134 983 

3. Osobními údaji se rozumí všechny informace identifikující fyzickou nebo právnickou osobu.

Zdroje zpracovávaných osobních údajů

1. Správce zpracovává osobní údaje, které mu se souhlasem poskytl kupující a které správce získal na základě plnění kupní smlouvy a zpracování elektronické objednávky v internetovém obchodě retrotechna.cz.

2. Správce zpracovává rovněž kontaktní údaje uživatele, který odeslal dotaz prostřednictvím formuláře "Kontaktní formulář" nebo se přihlásil k odběru novinek prostřednictvím formuláře "Přihlaste se k odběru novinek". Takový uživatel je pro účely těchto Pravidel ochrany soukromí označován jako kupující či zákazník, a to i v případě, že na e-shopu správce neprovedl žádný nákup.

3. Správce zpracovává Vaše identifikační, kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.

4. Pokud nám sdělíte osobní údaje jiné osoby, musíte získat souhlas této osoby se zveřejněním i zpracováním těchto osobních údajů v souladu s těmito zásadami.

Účel zpracování osobních údajů

Správce zpracovává osobní údaje kupujícího z následujících důvodů:

1. Za účelem vyřízení elektronické objednávky kupujícího (jméno, adresa, e-mail, telefonní číslo);

2. Za účelem plnění práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi kupujícím a správcem;

3. Za účelem zasílání obchodních sdělení;

4. Poskytnutí osobních údajů je nezbytným požadavkem pro plnění kupní smlouvy. Bez poskytnutí osobních údajů nelze smlouvu uzavřít.

Zasílání obchodních sdělení

1. Pokud správce získal od zákazníka jeho elektronický kontakt v souvislosti s prodejem výrobku nebo služby, může tento elektronický kontakt využít pro potřeby šíření obchodních sdělení týkajících se vlastních obdobných výrobků nebo služeb. 

2. Kromě výše uvedeného souhlasu může být získán výslovný souhlas zákazníka se zasíláním obchodních sdělení, a to například prostřednictvím zaškrtnutí políčka při objednávce, odesláním speciálního formuláře nebo jiným jednoznačným projevem vůle, který zákazník poskytne.

3. Kupující má vždy jasnou, zřetelnou a snadno dostupnou možnost kdykoli odmítnout souhlas se zasíláním obchodních sdělení. Každé zaslané obchodní sdělení bude obsahovat jasné pokyny, jak se zákazník může jednoduše odhlásit z odběru těchto sdělení.

Doba uchovávání osobních údajů

1. Správce uchovává osobní údaje obvykle po dobu 10 let od ukončení smluvního vztahu, nebo do odvolání souhlasu.

2. Osobní údaje uchovávané k účelu zasílání obchodních sdělení budou uchovávány a zpracovávány až do odvolání souhlasu ze strany zákazníka.

3. Osobní údaje, které jsou nezbytné pro řádné poskytnutí služeb, resp. pro splnění všech povinností prodávajícího, ať již tyto povinnosti vyplývají ze smlouvy či z obecně závazných právních předpisů musí být údaje zpracovávány bez ohledu na Vámi udělený souhlas po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy či v souladu s nimi. Například u údajů na daňových dokladech nebo u údajů potřebných pro právní ochranu může být tato doba delší než 10 let.

4. Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů, nebo odvolání souhlasu je správce povinen údaje smazat.

Příjemci a zpracovatelé osobních údajů

Třetí stranou, která může přijímat osobní údaje kupujícího, jsou subdodavatelé správce. Služby těchto subdodavatelů bezpodmínečně souvisí s úspěšným plněním kupní smlouvy a elektronické objednávky mezi správcem a kupujícím.

Subdodavateli správce mohou být například:

  • Poskytovatelé služeb ohledně zpracování plateb
  • Fakturační a účetní systémy
  • Dopravci
  • Analýza webových stránek
  • Subjekty poskytující marketingové a mailingové služby
  • Subjekty poskytující služby v oblasti vedení účetnictví a daní
  • Subjekty zajišťující systém e-shopu a další související služby

V případě, že je dodání zboží k zákazníkovi realizováno přes externí sklad, je příjemcem osobních údajů také smluvní dodavatel, který objednávku vybaví.

Převod práv při změně provozovatele e-shopu

1. V případě, že dojde ke změně provozovatele e-shopu, souhlasí kupující s tím, že jeho osobní údaje mohou být převedeny na nového vlastníka za účelem pokračování v plnění smluvních povinností, vyřízení objednávek a reklamací a také za účelem zasílání obchodních sdělení.

2. Nový provozovatel bude s těmito údaji nakládat v souladu s těmito pravidly a v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů a bude respektovat práva kupujícího podle těchto pravidel. Kupující má právo kdykoliv odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů novým vlastníkem písemně nebo elektronicky na kontaktním e-mailu nového vlastníka.

3. Původní správce nenese odpovědnost za nakládání s osobními údaji ze strany nového vlastníka po převodu provozování e-shopu.

Práva kupujícího

Podle podmínek stanovených v Zákoně má kupující právo:

1. Na přístup ke svým osobním údajům;

2. Na opravu osobních údajů;

3. Na vymazání osobních údajů;

4. Vznést námitku proti zpracování;

5. Na přenositelnost údajů;

6. Odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů písemně nebo elektronicky na kontaktním e-mailu;

7. Podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů v případě, že se domnívá, že došlo k porušení jeho práva na ochranu osobních údajů.

Zabezpečení osobních údajů

1. Správce prohlašuje, že přijal všechna vhodná technická a organizační opatření nutná k zabezpečení osobních údajů kupujícího.

2. Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť osobních údajů, zejména zabezpečení přístupu k počítači heslem, používání antivirového programu a pravidelnou údržbu počítačů.

Závěrečná ustanovení

1. Kupující vyjadřuje souhlas s těmito pravidly zaškrtnutím příslušného políčka v objednávkovém formuláři, v kontaktním formuláři nebo ve formuláři "Přihlaste se k odběru novinek".  

2. Správce je oprávněný tato pravidla kdykoliv změnit. Novou verzi pravidel je povinný zveřejnit na své webové stránce.

Tato pravidla vstupují v platnost 17. 11. 2023